Torsdag

Ska strax iväg med Jasmine till stallet tror jag.:) Kul! Isåfall blir det att rida på en Welsh mountain, supersöt! Igår var jag med Madde, vi var i stallet och red på Marias hästar, Maddes egen är halt. Jag red på shettisen och Madde på nordsvensken, supermysigt! Vi red runt lite i ornäs. Efter stallet åkte vi hem till Madde och badade och käkade. Sen satt vi vid datan bara. ;) Drog därifrån vid halv sex tiden och vid busshållsplatsen märkte jag att jag hade glömt mitt busskort. Så typiskt mig att glömma busskortet! Men jag fick hoppa på ändå. Var lite stressad eftersom att jag skulle hem till Maria och färga hennes hår och klippa Jenny. När jag kom till stan (Madde bor på andra sidan stan så lär byta buss där) ringde jag Maria och så kom hon och Jenny och hämtade upp mig vid Maxim så drog vi till ICA MAXI och köpte hårfärg. Efter det åkte vi hem till mig och hämtade mina saxar. Sen bar det av hem till Maria. Jag och Jenny tog en varsin sida på hennes hår och färgade för att det skulle gå snabbare och resultatet blev bra! Jag klippte Jenny. Började med att jag toppade lite (har jag inte klippt på mer än dockor och Kicken och toppat mamma någon gång för tusen år sen) så jag var superförsiktig till en början men hon var inte så noga, frågade hur mycket jag skulle ta och hon sa att det bara var att klippa typ så jag toppade men så sa Maria att hon tycker att det är så snyggt med pagé sådär när håret blir längre därfram och kortare därbak och det var så det blev att se ut på slutet. Och faktiskt blev det bra! :) Riktigt kul var det, att få testa på att klippa något sånt lixom :) Lägger in bilder sen! Nu kom mamma hem från romme alpin så ska fråga om om inte vi kan hämta upp Jasmine! Pussen♥


Min nya keps btw =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0